[PORADNIK PRZEDSIĘBIORCY] Reklama wyrobu medycznego

🤯 Zmiany związane z reklamą wyrobów medycznych to naprawdę ciężki temat.
 
🙈 Dlatego postanowiliśmy w skrócie spisać te najważniejsze zasady.
 
1️⃣ Wyrobami medycznymi są oprawy okularowe, soczewki okularowe i soczewki kontaktowe.
2️⃣ Reklama powinna zostać opatrzona ostrzeżeniem „To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.”.
3️⃣ W przypadku reklamy w postaci grafiki (plakaty, standy, ekspozytory, witryny czy posty w mediach społecznościowych) ostrzeżenie powinno znajdować się w dolnej części reklamy i zajmować nie mniej niż 10% jej powierzchni.
4️⃣ W przypadku reklamy w postaci wideo ostrzeżenie powinno znajdować się w dolnej części reklamy i zajmować nie mniej niż 15% jej powierzchni. Dodatkowo odczytanie ostrzeżenia ma się odbyć w sposób wyraźny, w języku polskim i trwać nie krócej niż 4 sekundy.
5️⃣ W przypadku reklamy dźwiękowej odczytanie ostrzeżenia ma się odbyć w sposób wyraźny, w języku polskim i trwać nie krócej niż 4 sekundy.
 
✅ Dużo firm wysyła naklejki z ostrzeżeniem i opisem gdzie powinny się znaleźć. Dostosowują też swoje materiały reklamowe do zmian. Jeśli nie macie jeszcze nowych materiałów, warto skontaktować się z dystrybutorami i poprosić o aktualne plakaty bądź naklejki.
 
➡️ Pojawiło się w tym temacie też wiele webinarów i artykułów w gazetach branżowych. Warto się z nimi zapoznać.